Stefan op de Malediven

Terug in Dubai

Hey!

Hier het laatste berichtje van mij vanuit het buitenland. Zit op dit moment op Dubai Airport en nog 4,5 uur te gaan voordat ik in het vliegtuig richting Amsterdam stap. Ben zoals ik mij voorgenomen had druk bezig met het sorteren van alle foto's.

Donderdagavond heb ik soort van afscheidsfeestje gegeven voor de locals waar ik bevriend mee ben geraakt en de andere vrijwilligers, was erg gezellig en een leuke manier om gedag te kunnen zeggen. Moet eerlijk toegeven dat het niet meeviel om afscheid te nemen van iedereen. In die 5 weken heb ik toch een hoop vrienden gemaakt en vooral die kinderen van voetbal konden het niet hebben dat ik wegging. Ook de gasten van Juvenile hadden het er zichtbaar moeilijk mee. Vrijdagochtend vertrok ik samen met Veronique, Paula, Amelie en Leonie naar Kuredu Resort.

Kuredu was weer heerlijk. Hadden nu een beach bungalow aan de andere kant van het eiland en hadden nu ook een eigen tuin en een soort lagune. In deze laguna kwamen wij kleine haaien tegen (vegetarisch), roggen en een hoop vissen. 's Avonds was er weer een 'dikke' party, maar hebben het deze keer wel wat rustiger gehouden. Wel zijn wij weer voor een nachtduik gegaan, blijft een heerlijk gevoel. Dat je midden in de nacht nog lekker in de zee kan dobberen onder een geweldige sterrenhemel. Na het zwemmen nog tijdje liggen chillen op strandstoelen en heel veel vallende sterren gezien. Vanmorgen ben ik samen met Amelie gaan windsurfen, ging mij beter af dan ik had verwacht. Scheelde wel dat er weinig wind stond, maar heb al een aardig rondje kunnen maken, smaakt zeker naar meer! Verder beetje rond het zwembad gehangen en rond 2 uur was het toch echt voorbij en stond het watervliegtuig op mij te wachten. Eenmaal in het vliegtuig begon het tot mij door te dringen dat ik dit geweldige land, met de super aardige mensen en de erg gezellige vrijwilligers echt ging verlaten....

Op Male Airport werd ik opgewacht door mijn gids Hussain. Hij heeft mij op z'n motor de hoofdstad van de Malediven, Male, laten zien. Wat een chaos zeg!! Overal motors/scooters en auto's, kriskras door elkaar heen, overal mensen. Wonen meer dan 100.000 mensen op nog geen 2,5m2 en is daarmee een van de meest dichtbevolkte steden ter wereld. Tour was wel oké, oude moskee en paleis bekeken, maar was blij dat ik een hotelkamer had geregeld. In kuredu niet echt veel aan slapen toe gekomen en op die manier kon ik mij even onttrekken van de chaos in Male. Rond 21uur ging ik weer terug met de ferry richting de luchthaven.

Mijn eerste deel van de vlucht verliep goed. Tijdens het taxiën was ik al in slaap gevallen

Tongue out
Ga mij nu verder vermaken met het uitzoeken van de foto's! Hoop over zo'n 13 uur weer home sweet home te zijn.

Bye!

Reacties

Reacties

Hans en Marjan

Hoi Stefan,

Hierbij dan eindelijk een reactie van ons. Wij hebben genoten van je verhalen en wensen je nog een goede reis naar 020. Succes bij het "inburgeren". Het zal wel even wennen zijn aan de Hollandse gewoonten!

Manoek

Hii steef!

nou super naar je zin gehad gelukkig, je laatste daagjes. dacht ik ga hier eventjes een reactie op terugschrijven:P want sommige dingen verbaaste me echt heel erg! 2,5 m2 voor 100.000 mensen is echt klein!! maar lijkt me wel heel geinig om tussen te zitten.
Tja.. afscheid nemen is altijd verschrikkelijk. Maar je hebt volgens mij echt een super tijd achter de rug!
Nou ik zie je snel, (kijken of jij bruiner bent hahah:P)
KuS

LariSs

Hey Steef!

Wauw dat nachtzwemmen klinkt echt heel gaaf..dat zou ik nog het meeste missen denk ik!
Wel mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Heb je nou uiteindelijk ook nog wat projecten kunnen doen eigenlijk?
Ben ik wel benieuwd naar!
Je bent nu als het goed is weer thuis, je beantwoorde mijn berichtjes toch elke keer op MSN:P, dus ik wacht wel tot je weer op MSN bent of weer smst! :D

Wilde je niet storen nu,je zult wel aan het genieten zijn van het gevoel van weer een BED!

Tot snel!

~XxX~

Stefan

@ Manoek:

Haha, erg scherp. Moest natuurlijk meer dan 100.000 mensen op 2,5 km2 zijn. Heb het net nog even gechecked, maar blijkt 104.000 op 1,7km2 te zijn. En dat is echt niet meer geinig om tussen te zitten ;) Stel je voor dat alle inwoners van Leiden in een gebied kleiner dan de Leyhof zouden wonen.

Je hebt helemaal gelijk met dat ik een super tijd achter de rug heb gehad ;)

Hoop in Bulgarije nog even wat bij te kleuren en dan moeten wij maar snel gaan vergelijken :D

We keep in touch!

Bye!

Stefan

@ Lariss: Denk dat ik de mensen en het relaxte leventje nog wel het meest ga missen, nacht zwemmen kan ik ook in Bulgarije nog wel doen.

Die projecten gingen allemaal erg moeizaam en hierdoor is daar helaas nog niet veel van terecht gekomen. Had bijvoorbeeld gevraagd of er vuilnisbakken rond het voetbalveld konden komen, zouden besteld worden, maar waren er nu nog steeds niet (bijna 3 weken later...).

Ben idd gisteren thuis gekomen na een erg lange en vermoeiende reis. Kom je waarschijnlijk wel weer op msn tegen.

Mijn eigen bedje was idd goed bevallen, maar toch voel het nog niet helemaal alsof ik thuis ben.

Doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!