Stefan op de Malediven

Ontmoeting met de cast van "Finding Nemo"

Hey!

Hier alweer een snelle update.

Zoals in mijn verhaal van zondag vermeld, zou ik maandag misschien weer gaan snorkelen. Zouden naar een plek gaan waar er een redelijk kans was Nemo te vinden. Was een goede snorkelplek met veel verschillende vissen, hebben een kleine haai gezien, een murene en opeens schoot daar iets voorbij... Een schildpad!! Hij bleef een tijdje op de bodem liggen om te poseren voor een foto en net toen ik naar beneden wilde gaan om een foto van dichtbij te maken, ging Thuday naar de schildpad toe om hem te vangen. Hebben hem naar de kant gebracht om wat foto´s te maken. Echt heel erg gaaf. Was niet bijzonder groot en daarom (gelukkig) niet interessant genoeg om op te eten (schildpad is een delicatesse hier). Vooral 's nachts zijn er eilanden waar je erg veel grote schildpadden kunt vinden, maar om er overdag één tegen te komen is vrij bijzonder. Je kon aan Thuday zien dat ook hij het erg bijzonder vond. Hebben een paar goede foto's kunnen maken en aantal leuke filmpjes met de schildpad.

Op de terug weg (ik moest weer op tijd terug zijn voor voetbaltraining), kon de snorkeltrip helemaal niet meer stuk, want op zo'n 10 meter diepte zagen wij een anemoon met daarin Nemo en z'n vrienden. En zo ontmoet je dus in één dag bijna de gehele cast van de film 'Finding Nemo'. Heb trouwens een filmpje gemaakt toen ik naar beneden ging, die is erg goed gelukt. Helaas is het onmogelijk om filmpjes up te loaden hier, dus daar moeten jullie allemaal maar op wachten, ben nu druk bezig alle foto's te verkleinen en die zal ik dan ergens vandaag gaan uploaden.

Morgen staat mijn laatste snorkeltrip gepland en gaan dan of naar een scheepswrak of naar een plek waar het koraal nog niet gebleekt is (afhankelijk van de stroming en het weer).

Wilde jullie dit niet onthouden

Laughing

Bye!

Reacties

Reacties

LariSs

Hey Steef!

Jeetje ik heb weer veel te lezen =D

Gelukkig maar dat ze die schildpad niet op aten.. dat had ik niet door mijn keel kunnen krijgen! =O

Het zit er alweer bijna op voor je hé, heb je wel weer zin om naar huis te gaan?

En wat heb je nu het meeste gemist?

Xxx

Veel plezier nog!

Sander

GAST JE GING TOCH STAGE LOPEN. WERK JIJ BIJ DOLFINARIUM OF ZO

Stefan

@ Laris: Het schijnt heel lekker te zijn, maar ben blij dat ik hem terug in de zee mocht "gooien".

Wha, heb niet echt zin om naar huis te gaan, maar aan de andere kant is het wel mooi geweest. Eiland begint mij wel beetje te vervelen (is echt net een klein dorpje, is ook niets voor mij). Denk toch dat ik het meest dingen van gemak heb gemist. Warme douche, comfortabel matras, normaal internet.

Stefan

@ Sander:

Haha, je zou het bijna gaan denken. Ten eerste ik ging geen stage lopen. Ging vrijwilligerswerk doen, heeft niets met mijn studie te maken. Ten tweede, vind dat ik wel recht heb om ook wat van het (ei)land te zien en de daarbij horende onderwaterwereld ;) Kortom, je bent gewoon jaloers :P

Spreek je snel!

Koppies van 26

He Stefan,

wat gaaf dat je nu toch Nemo en familie hebt gezien.Hebben ze toch de weg onthouden...
Ben wel benieuwd naar al je foto's en filmpjes.
Veel plezier nog, groetjes van ons allen.

Tom

Zie op de foto toch echt geen finding nemo :) maargoed misschien dat je er nog een filmpje van hebt als je straks terug bent

David

Er komt een geweldig liedje in mij op:

DIEP IN DE ZEEEEE:D

Looking good steef je doet daar echt vette dingen! Geniet er nog lekker van!

P & M

Hallo Stefan, vonden het fijn weer zulke mooie lange verhalen te lezen. Het blijft allemaal prachtig wat je daar ziet en beleeft. Het moet wel aanvoelen als een gewelding avontuur. We vinden het jammer voor jou, dat het er alweer bijna op zit, maar wij zitten te wachten om de verhalen uit jouw mond te horen! Fijn dat het snorkelen met Thuday nog gelukt is. Hopelijk krijg je morgen ook weer zulke mooie dingen te zien. Hoe zit het eigenlijk met het spotten van dolfijnen of walvissen? Wensen je nog veel plezier ook op Kuredu en tot gauw. Groetjes

Stefan

@ David: Zeker een geweldig liedje, klassieker!

Thanx, zie je over paar daagjes weer ouwus ;)

Stefan

@ P&M: Het voelt zeker aan als een geweldig avontuur en daarom heb ik ook gemengde gevoelens bij het naar huis gaan. Ga veel mensen, het hele andere leven en de prachtige omgeving echt missen, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om wat meer comfort in je leven te hebben en iedereen thuis weer te zien en de verhalen in het echt te kunnen vertellen.

Dolfijnen zijn wel makkelijk te zien, walvissen heb ik nog niemand over gehoord (behalve dan die ene die aangespoeld was maand voordat ik kwam). Dolfijnen zie je vooral 's ochtends wanneer je met de boot naar een ander eiland gaat, ik heb ze tot nu toe alleen maar in de verte gezien. Misschien dat wij vanuit Kurdedu nog iets van een trip gaan doen, maar is allemaal erg prijzig (dagje Naifaru 40 Dollar... :S)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!