Stefan op de Malediven

Amazing weekend!

Hey allemaal.

Hier gaat alles nog steeds prima. Zit hier nu bijna een week en begin al aardig gewend te raken, aan zowel het weer, het eten, de mensen als het constant Engels moeten horen en spreken. Merk zelfs dat mijn gedachten nu ook in het Engels gaan

Wink
Waarschijnlijk morgen of overmorgen (afspraken worden hier niet zo nauw genomen) verhuizen naar het huis waar wij met alle vrijwilligers in gaan zitten. Afgelopen weekend zijn wij met z'n 6en naar Kuredu Resort gegaan. Alleen het Franse meisje Veronique was niet mee.

Waarschuwing! Jaloersmakende content

Laughing
:

De andere vrijwilligers hadden met elkaar besloten om in het weekend naar Kuredu Resort te gaan, aangezien zij bijna naar huis gaan en dit als een soort afsluiting wilde doen. Gelijk bij aankomst werd mij al gevraagd of ik met hen mee wilde, prima

Cool
! Hadden twee beach villa's met z'n 6en. Wanneer je je huisje uitstapte stond je gelijk op het poederwitte strand en 5 a 10 meter uit de kust begon het riff al, echt geweldig! Je stond daar wel in je zwembroek met het poederwitte zand tussen je tenen, maar echt beseffen doe je het niet. Dit is echt wat ik mij voorstelde bij het paradijs en begrijp nu ook een stuk beter waarom deze stranden gezien worden als de mooiste ter wereld. Bij aankomst regende het, maar na een uurtje klaarde het op en werd het echt super mooi weer.

We hadden gekozen voor all-inclusive en daar hebben wij geen spijt van gehad. Het eten was er echt geweldig (weer even iets anders dan rijst, rijst of uhm rijst). Verder kon je onbeperkt drinken halen en dat was ideaal. Uit de tap: San Miguel en Carlsberg, erg lekker in het zonnetje

Tongue out
Hebben eigenlijk de hele middag beetje in en rond het zwembad en de tafeltennistafel gehangen. Werden soms wel wat raar aangekeken, aangezien er voor de rest alleen maar stelletjes en gezinnen in dat resort zitten. Linda (één van de Zweedse meisjes) is vandaag jarig en dat hebben wij afgelopen weekend alvast gevierd. Hadden geregeld dat wij een speciale tafel kregen in het restaurant bij het diner die helemaal versierd was en bij terugkomst op de kamer was haar bed ook versierd met in het Zweeds 'hartelijk gefeliciteerd' erop. Ze wist helemaal van niets en kon dit erg waarderen. 's Avonds wat gedronken in de bar en het kaartspel 'Kingsen' geïntroduceerd (Engelse kende het al onder de naam 'Ring of Fire', met iets andere regels). Daarna naar een 'dikke' party met DJ Vifak (wie kent hem niet...) geweest. Was nog tot erg laat gezellig en zijn zelfs nog even voor een nachtelijke duik de oceaan in gegaan. Erg bijzonder om 3 uur 's nachts nog in de oceaan zwemmen terwijl het nog een zeer aangename temperatuur is en je je onder een sterrenhemel begeeft die je in Nederland nooit zult zien. (Melkweg was erg duidelijk te zien en ook een paar vallende sterren gezien).

De volgende dag uitgeslapen en lekker van het zonnetje zitten genieten in de lounge bar aan het strand. Vervolgens uitgebreid geluncht en daarna rondje eiland gedaan. Is een erg mooi eiland, met rondom mooie stranden en palmbomen en in het midden een soort tuin met allemaal kleurige bloemen enz. Terug bij het zwembad zijn de dames daar gaan zonnen en ben ik samen met de Engelse jongens gaan snorkelen. Ondanks dat de helderheid vandaag niet zo heel erg hoog was, heb ik toch al veel vissen gezien. Dankzij de onderwaterhoes heb ik ook een paar mooie foto's van een aantal vissen kunnen nemen. Verder heb ik ook nog onderwater gefilmd, maar dat kan ik pas laten zien wanneer ik terug ben. Rond 18uur Kuredu tijd gingen wij weer met de boot terug naar Naifaru (in Kuredu was het een uur later dan in Naifaru, dit omdat de zonsopkomst normaal gesproken al om 6uur is en nu dus om 7uur, vinden de toeristen fijner.) Zon gaat hier trouwens onder rond 18:30 en dat gaat heel rap, binnen 15 minuten is het van schemer naar super donker).

Terug in Naifaru nog even hapje gegeten en redelijk op tijd naar bed gegaan. Zondag was voor mij weer gewoon een werk dag.

Trainingen geven bevalt nog steeds. Het is wel lastig, ten eerste vanwege de taal, ze begrijpen toch niet gelijk alles wat ik ze in (mijn) Engels probeer uit te leggen. Verder zijn de kinderen hier erg speels. Zelfs de oudste groep (rond de 16jaar) zijn echt veel speelser dan D'tjes in Nederland. Het liefst willen ze dan ook gewoon spelletjes doen of partij'tje dan echt oefeningen om hun techniek of positiespel te verbeteren. Vooral van dat laatste hebben ze nog weinig begrepen, lijkt net alsof ze het niet gewend zijn ofzo, dingen als vrijlopen, coachen zijn ze hier niet echt gewend. Gaat voornamelijk op een gezonde doses enthousiasme (ook om 6uur 's ochtends).

Zou zondag eigenlijk gesprek hebben met de directeur van de school, om door te spreken hoe wij het bijles geven gaan organiseren. Hij zou contact opnemen met de coördinator van Juvinile team, maar dit is waarschijnlijk beetje misgegaan, want niemand wist van iets. Vandaag was hij weg, dus hopelijk hoor ik morgen wat meer.

Verder heb ik de zondag gebruikt als wasdag. Met twee trainingsessies per dag en het weekendje weg had ik al een aardige berg verzameld. Wasmachine is werkelijk de simpelste wasmachine die ik ooit heb gezien (het wassen gaat ook met regenwater) maar alles ruikt weer fris ;)

Gisteren ook de finale gekeken met de andere vrijwilligers, was op de school waar een deel van de kinderen die Charlotte en ik training geven uitgenodigd. Hier hadden ze er een heel feest van gemaakt, met eten (rijst..), 'ijsjes' oranje balonnen en 'orange snakes' (Beesies). Was erg gezellig tot de 117de minuut... Na afloop kwamen de meeste wel even een handje geven en wat troostende woorden.

Vanavond feestje gehad voor Linda haar verjaardag op de preschool (soort van kleuterschool) waar zij werkt, was erg gezellig. Hier laat ik het voor vandaag bij. Morgenmiddag geen training maar de wekelijkse wedstrijd. Vorige week had ik al de 2e helft meegedaan, hopelijk deze keer de hele.

Hoop ook nog wat foto's van het afgelopen weekend te kunnen uploaden.

Bye!

Reacties

Reacties

Tom

Klinkt als een nare vakantie... :)

blok

in het vondelpark hebben ze ook San Miguel!! Dus daar ben ik niet zo jaloers op... op de rest wel, geniet ervan!

zus

Zeker jaloersmakend dit verhaal! Erg leuk om alles zo te lezen! Genietse!

p & m

Fijn weer zo'n lang verhaal, we blijven zo aardig op de hoogte van je werk/vakantie. Klinkt allemaal geweldig. We hadden al een aantal filmjes op Youtube bekeken van Kuredu, maar jij bent daar nu echt geweest. En zo te lezen is het een hele ervaring geweest op zo'n tropisch eiland te verblijven. We hopen dat het lesgeven vlot opgestart kan worden, want daar kwam je uiteindelijk ook voor. Leuke foto's van Kuredu, ziet er schitterend uit. Je onderwaterfoto's zijn best goed gelukt.
Nog veel plezier
groetjes P&M

LariSs

Hey Steef!
Leuk dit verhaal, en ook onwijs mooie foto's zeg.. die resort-villa's zien er echt uit zoals ik het me altijd voorgesteld had, wat prachtig zeg!
Wat een voorrecht dat je daar zit, dan zou ik ook wel de rijst, en de rijst, en de rijst voor lief nemen ;-)

Spannend dat je snel in een ander huisje komt te zitten, leuk die afwisseling! Dat is denk ik ook wel wat je nodig hebt op zo'n eiland.

Goed idee dat jullie All Inclusive namen :-p, zo blijven je smaakpupillen actief!
Dat drankje zegt me niks, maar zal beter gesmaakt hebben dan die ice tea :-p

Je nachtelijke escapades klinken super!
Dat soort momenten kun je niet vast leggen op camera, maar bij jou zitten ze nu vers in je geheugen, lucky you!
Deed je nog een wens toen je die vallende ster zag??

Haha neem je dan standaard een zaklamp mee als het bijna 18.30 is? :-P Sta je ergens te praten, patsboem donker! Hahaha zie het al helemaal voor me.

Fijn dat je kleren weer schoon ruiken!
(Doet mij herinneren dat ik ook weer even een wasje moet draaien :-P)

Nou Steef, zo te lezen heb jij het prima naar je zin, gelukkig maar!
Geniet er lekker van en tot schrijfs!

Xxx

Roy

Stefan het doet pijn aan me hart dat jij het zo goed heb nu en ik hard aan het werk ben... Mooie verhalen ouwe blijf ze schrijven want ik lees ze allemaal!!! en als die kinderen niet willen luisteren geef je ze toch een corrigerende, zolang het met de buitenkant is want dat mag :)

Wouter von T

Zo te lezen heb je het daar niet slecht. Hou 't rustig, adieu!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!